Kiev Cuando Nieva

Inicio de surco

R82

Info

Enregistrat, produït i mesclat per Carlos Aquilué i Kiev cuando nieva a The navy, Osca, i a Casa Pepín, Panzano. Masteritzat per Rafael Martínez del Pozo a Grabaciones de campo, Castro de Cepeda

Música, Javier Aquilué, Antxon Corcuera, Carlos Aquilué i Jaime Sevilla

Il·lustracions, Javier Aquilué Disseny, Carlos Aquilué

Info

TRACKLIST

1. Roble
2. Huerto
3. Brizna
4. Portaladas y pasajes
5. Como caen
6. Aperos
7. Arrendajo
8. Navaja
9. Arpa
10. Broche
11. Espiritual
12. Gallo


STREAMS

Bandcamp Bandcamp

Inicio de surco

Enregistrat i mesclat per Carlos Aquilué en el mateix local d'assaig d'Osca (ara mesquita), aquest disc nou de Kiev cuando nieva s'ha gestat i enregistrat al llarg de dos anys, si bé els dies emprats en la gravació de les cançons es poden comptar amb els dits de dues mans. Això és degut a diverses alteracions positives de feines, ciutats i arribada de nous membres familiars, motius pels quals l'itinerari que proposa aquesta col·lecció de cançons, a més de suggerir una passejada agradable però plena d'entrebancs, també permet conèixer els rumbs nous de la banda. Es fuig dels estereotips, però es continua sempre seguint indicadors de camí camuflats en una vegetació de creixement espontani.

En paraules de Luis Lles:

Kiev cuando nieva és un grup que sempre s'ha sentit atret per allò pastoral i campestre. Però potser mai com fins ara aquesta atracció s'havia vist plasmada d'una forma tan clara i transparent com en aquest 'Inicio de surco' que, ja des del títol mateix i la seva portada, sembla remetre'ns als plaers de la vida al camp, entès com a refugi no idealitzat, com a parèntesi quotidià. No és tant una reivindicació de l'España buidada sinó una aproximació hedonista a les bondats de la natura. No és tant un cant a la fugissera i solitària austeritat que celebra el llibre 'Los asquerosos', de Santiago Lorenzo, com un amor declarat a la reconfortant brisa del camp.

En tot cas, el bucolisme que respira gran part del sisè àlbum dels d'Osca es veu impregnat amb freqüència per aquesta tendència natural a allò enigmàtic, que també defineix la trajectòria de Kiev cuando nieva, un grup amb declarada passió per allò oblicu, fugisser, impredictible.

Per tota la resta, a la manera de Lampedusa i el gatopardisme, en el seu treball nou el grup format pels germans Javier i Carlos Aquilué, Antxon Corcuera i Jaime Sevilla ha decidit que, en el terreny estrictament musical és millor canviar alguna cosa per a aconseguir que res no canviï. En aquest sentit, és paradigmàtic la peça que obre el disc, 'Roble'. Allà hi continuen impertorbables aquelles harmonies vocals sixties tan identificables al grup, però en aquesta ocasió estan adobades amb un insòlit tumbao llatí i inesperats ecos de verbena. A 'Huerto', el soroll d'un motocultor i el so d'un sintetitzador aporten elements inquietants a una encantadora melodia naïf. 'Brizna' és un dels cims del disc, una cosa que podria definir-se com a folclore galàctic. 'Portaladas y pasajes' i 'Como caen' estan envoltades d'una estranya malenconia i són mostres clares de la recerca imaginativa que el grup fa d'altres camins en el pop. 'Aperos', nova invitació a la vida campestre, uneix dues de les principals influència harmòniques dels d'Osca: Crosby Stills Nash & Young i Robert Wyatt. 'Arrendajo', a més del nom d'un ocell, és el títol d'una altra de les seves peces, on deixen caure un altre dels seus influxos, els Beach Boys de 'Pet sounds'. D'altra banda, 'Navaja' és un minut i quinze segons de curiosa reflexió sobre la precarietat laboral actual (la seva peculiar cançó protesta?). I el disc es completa amb una senzilla cançó d'amor ('Arpa'), la densitat psicodèlica i drons hipnòtics de 'Broche', el gòspel estrany d''Espiritual', on la veu hi sona com la d'un Pep Laguarda de terra endins, i el folk minúscul i críptic de 'Gallo', que tanca un disc brillant i des de ja mateix imprescindible, que desprèn una serenitat misteriosa i que reconforta com la brisa del camp. Així doncs, com diria Neil Young, are you ready for the country?

(...) Como la brisa en el campo, Luis Lles.

  FORMATS DISPONIBLES

CRÍTIQUES

NOTES DE PREMSA

PDF